Gra planszowa Chop Chop DJ08401

Dostępność: na wyczerpaniu
Cena w innych sklepach: 152,50 zł
ilość szt
dodaj do przechowalni
Producent: DJECO
Kod produktu: DJ08401

Opis

Gra taktyczna między kotem i myszą. Kot chce jeść myszy, a myszy chcą zjeść ser ... Kto zrobi większe zamieszanie w kuchni? Kot czy mysz? Gra strategiczna dla 2 do 5 graczy trwająca około 15 minut.

W 2 graczy: 1 gracz to kot przeciwko 1 graczowi myszce.

Od 3 do 5 graczy: w systemie współpracy połowicznej, 1 gracz to kot, przeciw 2, 3 lub 4 graczom myszkom.

Zawartość: 1 plansza kuchnia, 1 stół, 38 płytek, 4 plakietki z dziurkami dla myszy, 4 myszki, 1 kot, 2 kostki..

Cel gry:

- Dla myszek : odzyskać 10 kawałków sera.

- Dla kota : złapać 4 myszki, zanim te wyłapią wszystki ser.

 

Przygotowanie do gry:

Określić, który gracz jest kotem i którzy gracze będą myszkami. Myszki grają razem przeciw kotkowi. Gracze- myszki mogą grać obojętnie którą myszką w czasie całej gry.

Położyć planszę- kuchnię na środku stołu. Pomieszać plakietki- płytki i położyć je na planszy stroną z płytką do góry, uważając, żeby nie zobaczyć drugiej strony płytki. Położyć stół w przewidzianym do tego miejscu. Ułożyć plakietki z dziurką dla myszy (stroną z płytkami widoczną) według wskazówki poniżej i położyć kota na jednym z pól na stole

Przebieg gry:

Myszki i kot przemieszczają się na planszy dzięki kostce i każdy ma swoją: myszki grają kostką szarą, a kot niebieską.

1/ Ruchy:

- wykonujemy w poziomie i pionie (nigdy na ukos).

- poruszamy się tyle razy ile pokaże nam kostka.

- nie wolno skakać ponad innym graczem.

- w czasie ruchu związanego z kostką, nie wolno wrócić na miejsce skąd wyruszyliśmy.

Kot: kot może iść na stół, ale nigdy pod spód. Stół składa się z 6 pól na których poruszamy się jak na planszy- podłodze kuchni.

Myszki:

- możemy poruszać w czasie jednej kolejki tylko jedną i tą samą myszką,

- myszki mogą się schować pod stół, ale nigdy nie mogą na niego wejść,

- jedna myszka może wrócić schować się do dziurki, ale może być w tej dziurce tylko jedna myszka na raz..

Najmłodszy gracz- myszka zaczyna i rzuca kostką. Wybiera myszkę, którą chce się poruszać i przesuwa ją o tyle pól, jakie wyskoczyły na kostce. Odwraca, więc plakietkę startową stroną z dziurką dla myszki do góry. Na koniec swojej trasy, gracz odwraca plakietkę, na której się znalazł.

Wykonuje działanie, jakie jest naznaczone na tej plakietce. Następnie gra kot. Rzuca kostkę i porusza się do przodu o tyle miejsc ile jest zaznaczone na kostce. Jeśli dociera do plakietki, na której jest myszka: dobrze zabrane! Łapie ją i wyłącza z gry. 

Jeśli dociera do pola z płytką, odwraca ją i wykonuje wyznaczone działanie.

I gra toczy się dalej, mieszając raz kot, raz myszka.

NB: jeśli gracz dociera na pole, gdzie nie ma płytki: nic się nie dzieje.

2 / Plakietki z płytkami:

Za każdym razem, gdy plakietka jest odwracana, eliminuje się ją z gry.

• Stłuczone naczynia: nic się nie dzieje. Kot lub myszka ustawiają się na miejscu tej plakietki.

• Ser:

Dla myszki: to wspaniale! Wygrywa kawałek sera. Myszki kładą plakietkę przed sobą..

Dla kota: pozostawia plakietkę z rysunkiem sera do góry na planszy i ustawia się na tej pozycji. W dalszym ciągu gry kot nie będzie już mógł ani przejść, ani ustawić się na tym kawałku widocznego sera..

NB: dopóki kot siedzi na serze, myszki nie mogą go odzyskać.

• +1 i +2: dodatkowe możliwości poruszania się. Gdy dotrzemy na tę plakietkę, kot lub myszka na nową poruszają się o 1 lub 2 dodatkowe pola. Ale uwaga, nie można wrócić na tę samą plakietkę, z której wyruszył. Jednakże może wrócić na tę, gdzie był przed wyrzuceniem kostki.

• Strzałka: dowolne przemieszczanie się. Kot lub myszka przemieszczają się w dowolnym kierunku na planszy, z wyjątkiem:

Dla myszek: nie mogą iść na stół, na kawałek widocznego sera lub do dziurki.

Dla kota: nie może iść pod stół, na widoczny kawałek sera, na myszkę lub na dziurkę dla myszki.

Widelec:

Dla myszki: jeśli jest widoczny kawałek sera na planszy, widelec pozwala złapać ser i wygrać plakietkę z serem bez wykonywania ruchu. Jeśli nie ma widocznego sera lub gdy kot jest na tym, nic się nie dzieje.

Dla kota: nic się nie dzieje, kot ustawia się na miejscu tej plakietki.

• Nóż: Aj! Kot lub myszka ranią się nożem i tracą swoją kolejkę. Kolejny gracz rzuca dwa razy z rzędu kostką (uwaga, jeśli graczem, który ma rzucić 2 razy, jest myszka , to wtedy poruszamy się 2 razy tą samą myszką).

Gdy akcja jest zakończona, odkładamy płytkę na bok.

Koniec kolejki:

Pierwszy zespół, który osiągnął cel, wygrywa kolejkę.

Uwaga, żeby wygrać, myszki muszą być wszystkie 4 wyjść, co najmniej 1 raz ze swoich dziurek (4 plakietki startowe muszą być odwrócone stroną z dziurką do góry) i jedna z nich musi wrócić do jednej dziurki (żeby odłożyć tam 10 wygranych serków…).

NB: jeśli pozostaje tylko jedna myszka i jest ona schowana w dziurce, gracz- kot nie może się przemieszczać przed polem z w/w dziurka, żeby ją zablokować. Obowiązkowo, musi pozwolić jej wyjść.

 Wiek od 6 do 99 lat

Wymiary opakowania 30 x 26 x 4 cm

Link do filmu - instrukcji do gry na https://www.youtube.com/watch?v=ma_WCGPceIQ&list=PLf4YUEpnRANE8wDI-FyH218gIxGdNj2c6&index=24

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl