

ORSOLYA to wyłączny dystrybutor francuskich marek takich jak: DJECO, BUKI, Moulin Roty, Poppik, Coq en Pâte.
DJECO to francuska rodzinna firma, która rozpoczęła swoją działalność w 1954 roku. Wszystko zaczęło się od Véronique Michel-Dalès, która zdecydowała się otworzyć swoją małą firmę w czasach, gdy niewiele kobiet decydowało się na taki krok.
Véronique wymyślała opakowania dla gier, starannie doglądała produkcji, przyjmowała dostawy we własnym mieszkaniu, przekonywała sklepy, aby zaopatrywały się w produkty jej marki oraz wysyłała paczki do najdalszych zakątków Francji. Początkowo opracowywała edukacyjne gry, które były jednocześnie atrakcyjne, inteligentne i zabawne. Odniosły niesamowity sukces i zdobyły aż cztery Oskary dla zabawek w latach 60. XX wieku.
Następnie pieczę nad rodzinnym biznesem przejął Frédéric, syn założycielki. W 1989 roku zdecydował się otworzyć biuro w dawnym magazynie. Marzył o zabawkach, których brakowało w sklepach. Jedyne co trzeba było zrobić, to je stworzyć!
Frédéric obdarzony artystycznym zmysłem, niespotykanym w świecie zabawek, w 1997 roku stworzył kolekcję edukacyjnych zabawek. Początkowo były to drewniane i kartonowe układanki oraz drewniane zabawki, następnie gama produktów została wzbogacona o gry karciane i planszowe.
W 2007 roku wprowadzone zostały zestawy artystyczne, które zrewolucjonizowały świat kreatywnych rozrywek. Cztery lata później Djeco wypuściło linię niepowtarzalnych figurek „Arty Toys”. Od tamtej pory nowe kolekcje pojawiają się na rynku regularnie, zawsze zaprojektowane z dbałością o szczegóły, wyróżniające się artystycznym designem oraz estetyką.
Nazwa firmy odnosi się do „gecko”, jaszczurki, która przynosi szczęście. Po dziś dzień znajduje się ona w logo firmy, rozpoznawalnym na całym świecie.
Nietuzinkowe gry marki Djeco zostały przetłumaczone na wiele języków, a zabawki są dostępne w ponad 60 krajach świata! Dystrybutorzy na całym świecie są starannie dobierani przez Djeco. Zabawki tej francuskiej firmy można kupić nawet w prestiżowych muzeach na całym świecie m.in. w Luwrze (Francja), Tate (Wielka Brytania) lub MoMA (Stany Zjednoczone).
Djeco stawia na zrównoważony rozwój. Ochrona środowiska i działania proekologiczne to priorytet firmy. Najważniejsze założenia marki to:
Dobór odpowiednich materiałów:
- trwałe materiały = bardziej wytrzymałe produkty,
- drewno i karton posiadające certyfikat FSC,
- produkty malowane farbami wytwarzanymi z olejów roślinnych takich jak siemię lniane lub soja!
Unikanie zbędnych opakowań:
- eliminacja folii do pakowania (95% kolekcji sprzedawanych bez folii na opakowaniu!),
- plastik wewnątrz pudełka zastąpiony papierowymi lub kartonowymi ekwiwalentami.
Krótszy łańcuch dostaw i transportu:
- produkcja w Unii Europejskiej (7% produktów Djeco jest teraz wytwarzanych w UE),
- wybór transportu mającego możliwie jak najmniejszy wpływ na środowisko tj. optymalizacja wypełnienia kontenerów i transport produktów na kontenerowcach CMA napędzanych LNG (Liquefied Natural Gas) o wiele mniej zanieczyszczającym niż tradycyjne silniki Diesla. Obecnie przewożone jest w ten sposób 70% towaru, cel 100% do roku 2025.
„Nie ma czegoś takiego jak sztuka dla dzieci, jest po prostu sztuka” François Ruy-Vidal
Cechą charakterystyczną zabawek z Djeco jest ich zachwycający, artystyczny design. Firma współpracuje z artystami z całego świata. Podczas, gdy w świecie zabawek nadal dominuje moda na licencje i konformizm, Djeco stara się wyjść z tego kanonu, prezentując małe dzieła sztuki. Kolorowe ilustracje znajdujące się na puzzlach, grach, zestawach artystycznych czy instrumentach wyróżniają produkty tej francuskiej marki i wprowadzają dzieci do świata sztuki już od najmłodszych lat.
Obecnie w asortymencie Djeco znajdują się drewniane zabawki dla małych i dużych dzieci, cała gama gier planszowych, karcianych, puzzli i zestawów artystycznych, niepowtarzalne figurki Arty Toys i Tinyly, lalki z kolekcji Pomea, akcesoria takie jak parasolki, pelerynki przeciwdeszczowe, walizki lub torby, artykuły papiernicze z kolekcji Lovely Paper, instrumenty i wiele, wiele innych.
Francuska firma MOULIN ROTY datuje swój początek na rok 1972. Nazwa pochodzi od starego zbożowego młyna, znajdującego się w małej wiosce w pobliżu Nantes, miasta w zachodniej Francji. To właśnie tam grupa przyjaciół założyła wspólny biznes. Na początku swojej działalności produkowali rzemieślnicze meble, lampy i biżuterię. Pewnego dnia wpadli na pomysł, aby zaprezentować swój produkt w postaci małego autka zrobionego z drewna, pianki i materiału na Targach Sztuki i Rękodzieła w Paryżu w 1975 roku. Od tego momentu firma rozkwitła i zaczęła tworzyć zabawki, które do dziś charakteryzują markę. Produkty Moulin Roty są dziś dostępne w ponad 60 krajach świata. Cel firmy jest od lat niezmienny: tworzyć zabawki, które są połączeniem subtelności i fantazji, zawsze o wysokim standardzie jakości. Każda kolekcja to osobna historia stworzona przez uznanych ilustratorów i projektantów. Zabawki Moulin Roty cechuje powrót do tradycyjnego wzornictwa z początków XX wieku. To „zabawki z dawnych lat dla dzisiejszych dzieci”. Oferta firmy to ponad 600 pozycji obejmujących maskotki, lalki, akcesoria dla niemowląt (kocyki, pieluszki, gryzaki), gry i zabawki (klasyki w nowych odsłonach oraz autorskie projekty), puzzle, artykuły papiernicze, projektory i wiele innych. Wszystko wykonane z drewna i naturalnych materiałów posiadających certyfikaty OEKO-TEX®.
BUKI FRANCE to francuska marka założona w 1992 roku, obecnie jedna z wiodących firm na rynku zabawek. Jej misją jest tworzenie edukacyjnych zabawek, dzięki którym nauka łączy się z zabawą. Każdego roku wypuszczane są na rynek nowe produkty. Specjalnością BUKI są zabawki naukowe takie jak Mały chemik, Mały archeolog czy Ekspert elektroniki. W ofercie znajdują się kolekcje związane z następującymi tematami: chemia, eksperymenty, roboty i auta do składania, mikroskopy, kosmos, natura, dinozaury, magia, biżuteria do samodzielnego złożenia oraz zabawki takie jak maszyna do szycia, zestawy do robienia świeczek lub garnków z gliny, fryzjer czy projektantka mody i wiele innych. Zestawy są dostosowane do wieku dzieci: najmłodszym dedykowane są zabawki, które wprowadzają w świat nauki, kolorów, kształtów, czasu i logiki; starszym spodobają się naukowe zestawy z mnóstwem ciekawych eksperymentów wyjaśnionych krok po kroku oraz zestawy kreatywne.
Zabawki BUKI są znane nie tylko we Francji, ale w wielu krajach Europy, Ameryki Łacińskiej, Kanadzie lub USA, a celem firmy jest ciągłe rozszerzanie swojej globalnej działalności. Dodatkowym atutem firmy jest szczególna dbałość o ochronę środowiska podczas produkcji. Starania marki zostały uhonorowane srebrnym medalem EcoVadis, oceniającym zrównoważony rozwój firm na całym świecie.
Firma POPPIK została założona w 2016 r. Poppik to pikselowe plakaty do wyklejania. Przedstawiają obrazy z kolekcji: światowe arcydzieła, pixel art, arty i panorama. Te oryginalne wyklejanki sprawiają dużo radości oraz satysfakcji, a gotowy plakat można oprawić i udekorować nim pokój dziecka.
COQ EN PÂTE jest dziecięcą marką modową świadomą społecznie i środowiskowo.
Ubrania i akcesoria są wykonane z bawełny organicznej, wytwarzanej w hinduskich certyfikowanych fabrykach, natomiast artykuły papiernicze i zestawy plażowe są produkowane we Francji z materiałów pozyskiwanych z recyklingu i w sposób ekologiczny.
Kolekcje tworzone przez Coq en Pâte posiadają motywy związane ze środowiskiem - przede wszystkim z gatunkami dzikich zwierząt zagrożonych wyginięciem i mają na celu uświadamianie dzieci jakie wyzwania stają na drodze do ich ochrony.
Coq en Pâte współpracuje z organizacjami pozarządowymi wspierając finansowo ich programy. Są to między innymi:
- IUCN (Międzynarodowa Unia Ochrony Przyrody) – największa organizacja na świecie zajmująca się ochroną środowiska. Dzięki dofinansowaniu inicjatywy SOS - Save Our Species możliwa jest ochrona przed wyginięciem zagrożonych gatunków zwierząt, ich środowiska i ludzi, którzy są od nich zależni.
- WWF Francja – organizacja, która nieprzerwanie od 1973 r. stara się zatrzymać degradację naturalnego środowiska i tworzyć przyszłość w której ludzie żyją w zgodzie z naturą. Coq en Pâte wspiera projekt, którego celem jest stworzenie chronionych obszarów morskich, aby zapewnić odpoczynek wodom Morza Śródziemnego.
- SABRINA KRIEF – Prymatolog – jej badania od ponad 20 lat skupiają się na szympansach Sebitoli w parku narodowym Kibale w Ugandzie. Wraz z mężem, fotografem Jean-Michel Kriefem współpracują lokalnie ze społecznościami i rolnikami, aby ograniczyć kłusownictwo i konflikty pomiędzy ludźmi, a lokalną fauną. Coq en Pâte od 2019 roku wspiera finansowo prowadzony przez Sabrinę Krief projekt ochrony małp człekokształtnych.
- FUNDACJA NICOLAS HULOT – fundacja, której celem jest ochrona środowiska. Coq en Pâte wspiera projekt „Działam dla natury”, gdzie wolontariusze wśród lokalnej społeczności organizują pożyteczne i zabawne akcje wspierające ochronę środowiska.
- ZOO W TAJPEJ - jest czołowym działaczem na rzecz zagrożonych azjatyckich gatunków w niewoli. Prowadzi badania nad łuskowcem, który zagrożony jest wyginięciem z powodu działań człowieka (dziesiątki tysięcy osobników rocznie były odławiane w Azji w celu zdobycia jadalnego mięsa oraz łusek, mających zastosowanie w medycynie ludowej). Coq en Pâte wspiera Zoo w Tajpej i ich program wsparcia dla łuskowców od 2018 roku.